ТАРНАВСЬКА АЛІНА, начальниця відділу надання адміністративних послуг: «Працюємо для людей»
В ході децентралізації громади отримали більш широкі повноваження, ресурси і відповідальність. Перелік послуг, які можуть надаватися на місцях, постійно розширюється. Мешканці новоутворених громад очікують від місцевої влади зручних та якісних адміністративних послуг. Очевидно, що в громадах мають бути сучасні Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) – єдине місце (приміщення), де можна отримати найнеобхідніші адміністративні послуги у комфортних умовах.
Ми поспілкувалися з Тарнавською Аліною Петрівною – начальником відділу надання адміністративних послуг Віньковецької селищної ради. Пані Аліна працює у сфері надання адміністративних послуг з 2015 року. Народилася 16 травня 1982 року, в селі Карижин Віньковецького району Хмельницької області, закінчила Карижинську загальноосвітню школу І-ІІ ступенів. Проживає у с.Гринева. Вищу освіту здобула у Вінницькому державному аграрному університеті за спеціальністю «Облік і аудит». Працювала до ЦНАПу у Віньковецькій райдержадміністрації на різних посадах. Молода, активна та прогресивна керівниця розповіла нам про особливості роботи ЦНАП в Віньковецькій селищній раді та яким вона бачить новий Віньковецький ЦНАП:
«Розпочнемо з початку. ЦНАП РДА було ліквідовано і на основі узгодженого рішення всі адміністративні послуги для мешканців громади тепер надаються через Відділ надання адміністративних послуг Віньковецької селищної ради. В перші дні роботи перед нами постало ряд викликів:
інституційні та кадрові – зараз ми розробляємо і затверджуємо нормативну документацію для роботи відділу надання адміністративних послуг Віньковецької селищної ради (далі ВНАП) (перелік послуг, картки послуг тощо), сформували штат: персонал ЦНАП РДА може бути переведений у ВНАП ТГ (за згодою працівників, з дотриманням норм законодавства). Це не є вимога законодавства, але необхідно враховувати, що у ЦНАП РДА є кваліфікований та належно підготовлений персонал. Тож дуже важливо зберегти цих людей для роботи у ВНАП. У нас працює зараз два державних реєстратори та два адміністратори – це люди із відповідним досвідом і бажанням працювати, одне місце адміністратора декретне. Роботою цих працівників я повністю задоволена.
Також ми подали заявку на отримання програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада», надіслали лист у Головне управління Держгеокадастру для проходження стажування, щоб мешканці громади мали змогу замовити витяги з Державного земельного кадастру про земельну ділянку у приміщенні ВНАПу.
Вирішуємо інфраструктурні питання, зараз ми надаємо послуги у тому ж приміщенні, що надавали у РДА, знаходиться за адресою вул. Соборної України, 7. Стан приміщення задовільний. Найближчим часом ВНАП планують перевести у колишнє приміщення Віньковецької селищної ради. Ми вивчаємо всі нюанси та можливості з приводу цього питання. Прагнемо, аби робота у ВНАП була налагодженою та якісною.
Загалом, ми надаємо такі послуги: реєстрація актів цивільного стану, нерухомості та земельних ділянок; адмінпослуги соціального характеру, зокрема призначення житлових субсидій і державної допомоги; пенсійні послуги; вклеювання фото в паспорти, дозвільні документи, послуги Держгеокадастру.
МАЙБУТНІЙ ВНАП селищної ради я бачу таким:
Належний ВНАП – це, насамперед, достатній перелік адміністративних послуг, які можна назвати базовими, тобто які є найнеобхіднішими для більшості громадян.
Другою ознакою належного ВНАП є пристосоване приміщення, безбар’єрне, відкрите (некабінетне), комфортне, адаптоване до потреб різних груп відвідувачів.
Важливими є також клієнтоорієнтований режим роботи (це вимога Закону) та супутні послуги, як-от, можливість оплати на місці платних адмінпослуг. Тобто ті послуги, які можуть надаватися невідкладно, повинні надаватися за один візит.
Залежно від кількості мешканців у громаді потрібно визначити достатню кількість робочих місць у ВНАП та його інфраструктуру. Зокрема, у найменших ЦНАП достатньо і 4-6 робочих місць та відносно невеликої площі (близько 50 м кв.). Але в ТГ принципово важливо забезпечити територіальну доступність послуг. Для цього у більших населених пунктах (орієнтовано від 1 тис. мешканців та з урахуванням віддаленості від основного офісу ЦНАП) доцільно утворювати віддалені робочі місця, ефективно використовувати потенціал старост у наданні адмінпослуг.
Стараємось адаптувати мрії до реальності, працюємо в міру можливостей, використовуючи всі наявні ресурси. Прагнемо налагодити ефективну систему надання адміністративних послуг. Впевнені, що з підтримкою керівництва ми зможемо реалізувати усі плани. Адже, найголовнішим для нас є задоволені клієнти. Ми працюємо заради цього. Працюємо для людей.»
А ми у свою чергу, бажаємо успіхів у реалізації усіх задумів та задоволення від роботи молодій та досвідченій керівниці ВНАП Віньковецької селищної ради.