АЛГОРИТМ дій з відновлення життєдіяльності звільнених від російської окупації населених пунктів

Дата: 11.04.2022 08:31
Кількість переглядів: 392

 

КРОК І. Дії місцевих органів влади, органів місцевого самоврядування після звільнення населеного пункту від окупантів

Після звільнення українськими військами населеного пункту, керівником військової адміністрації  разі її утворення), органами виконавчої влади, обласних та Київської міської державної адміністрації, органами місцевого самоврядування (далі  органи влади) видається розпорядження (додаток 1) щодо:

призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (далі – Керівник робіт з НС) у конкретному населеному пункті (відповідно до ст. 75 Кодексу цивільного захисту України, керівником робіт призначається один із заступників органу влади);

переліку першочергових аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт (далі  АРІНР), які необхідно провести в населеному пункті (території) (перелік АРІНР визначено в ст. 79 Кодексу цивільного захисту України), сил і засобів для проведення цих робіт;

виділення фінансових та матеріально-технічних ресурсів для проведення АРІНР;

визначення завдань формуванням територіальної оборони та правоохоронним органам щодо охорони та оборони і забезпечення громадського порядку на території населеного пункту (повноваження військових адміністрацій визначені у Законі України «Про правовий режим воєнного стану», Кодексу цивільного захисту України, постанови КМУ від 9.01.2014 №11)

КРОК ІІ. Організація роботи органів управління

Керівник робіт з НС своїм розпорядженням (додаток 2) створює штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (далі – Штаб з НС), який розгортається безпосередньо на території населеного пункту, в придатному для роботи об’єкті або на пересувному пункті управління (наказ МВС від 26.12.2014 №1406)

Організацію та координації АРІНР керівник робіт з НС здійснює через Штаб з НС, який оформляє усі рішення керівника робіт з НС у вигляді розпоряджень, доводить до виконавців та забезпечує контроль за їх виконанням.

До складу Штабу з НС включаються керівники комунальних служб, міських (районних) адміністрацій, аварійно-рятувальних служб, волонтерських організацій, правоохоронних органів, ДСНС, медичної служби, та представники інших установ та організацій необхідних для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та відновлення функціонування населеного пункту.

 

Усі розпорядження керівника робіт з НС є обов’язковими для виконання всіма суб’єктами, які беруть участь у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, а також громадянами і суб’єктами господарювання, розташованими у зоні надзвичайної ситуації (ст. 75 Кодексу цивільного захисту України).

КРОК ІІІ. Робота органів управління сил цивільного захисту з відновлення функціонування населеного пункту

З метою забезпечення ідентифікації належності працівників служб цивільного захисту до некомбатантів забезпечити нанесення на форму одягу знаків розрізнення української та російською мовами (ДСНС/МЧС, СЛУЖБА ГАЗА, ВОДОКАНАЛ та інші)

  1. Проведення розвідки (у тому числі РХБ) та очищення території та об’єктів населеного пункту від вибухонебезпечних предметів силами ДСНС та саморобних вибухових пристроїв силами Нацполіції (додаток 3).

  2. Розгортання (за можливості в центральній частині населеного пункту) Штабу з НС, пункту життєзабезпечення постраждалого населення (на базі будь-якого вцілілого об’єкту або наметів), пункту надання медичної та психологічної допомоги, пункту роздачі гуманітарної допомоги та харчування, організація роботи гарячої телефонної лінії та роботи з населенням (відповідальний  начальник Штабу з НС).

  3. Забезпечення автономним електроживленням об’єктів критичної інфраструктури, підвіз питної та технічної води населенню, продуктів харчування, предметів першої необхідності (відповідальні – комунальні служби, ДСНС, волонтерські організації).

  4. Розбивка населеного пункту на сектори, призначення відповідальних та закріплення їх за секторами (відповідальний – начальник Штабу з НС).

  5. Утворення у складі органів влади (військових адміністрацій) спеціальних груп з пошуку, транспортування тіл та останків вбитих (загиблих) людей, до яких включати спеціалізовані комунальні підприємства (ритуальні служби), сили територіальної оборони, Національної гвардії, Національної поліції, ДСНС, СБУ (за згодою), представників експертних (медичних) служб, волонтерів, громадських організацій і релігійних об’єднань, міжнародних гуманітарних організацій (за згодою), закріпити їх за секторами та забезпечити їх залучення в першочерговому порядку після обстеження та очищення території та об’єктів від ВНП (порядок дій спеціальних груп та особливості застосування засобів індивідуального біологічного захисту додаток 4).

 

Для роботи з трупним матеріалом, з метою біологічної безпеки людей, застосовуються засоби індивідуального захисту, передбачені для роботи у епідемічно неблагополучних осередках, зокрема костюм біологічного захисту/комбінезон, респіратори (FFP2 або FFP3), рукавички медичні (пар), окуляри та щитки медичні захисні.

  1. Утворення спеціальних груп з пошуку, транспортування, утилізації або знищення загиблих тварин і відходів тваринного походження (відповідальний  Держпродспоживслужба, Положення про функціональну підсистему захисту сільськогосподарських рослин і тварин ЄДС ЦЗ, наказ від 23.02.2021  358, зареєстрований в Мінюсті від 15.03.2021

 330/35952).

  1. Пошук, транспортування тіл (останків) загиблих військовослужбовців держави-агресора здійснюється відповідно до затвердженого Порядку (постанова КМУ від 05.03.2022  205).

  2. Пошук постраждалих та загиблих в зруйнованих будівлях і спорудах із залученням важкої інженерної техніки спеціалізованих служб цивільного захисту (відповідальні – ДСНС, комунальні служби та формування цивільного захисту області).

  3. Проведення робіт з першочергового відновлення електро-, тепло- водо- та газопостачання в населеному пункті, в першу чергу вцілілих об’єктів життєзабезпечення населення, лікарень, об’єктів інфраструктури, які необхідні для функціонування населеного пункту (відповідальні –комунальні служби та формування цивільного захисту області).

  4. Забезпечення повернення та функціонування суб’єктів господарювання, мереж продовольчих та господарських магазинів, аптек, тощо (відповідальні місцеві органи влади).

  5. Оцінка завданих збитків, визначення обсягів відновлювальних робіт пошкоджених об’єктів інфраструктури, житлового фонду та об’єктів критичної інфраструктури та їх подальше відновлення (відповідальні – органи влади, комунальні служби та формування цивільного захисту області, підприємства установи та організації незалежно від форм власності).

  6. Демонтаж та розбір аварійних і зруйнованих будівель та споруд, вивіз будівельного сміття та очистка ділянок проведення робіт (відповідальні – місцеві органи влади, комунальні служби та формування цивільного захисту області, підприємства, установи та організації незалежно від форм власності).

  7. Оповіщення населення щодо можливості повернення до населеного пункту (відповідальні місцеві органи влади).

  8. Інші завдання необхідні для забезпечення повноцінного функціонування населеного пункту.Засади деокупації


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь