РОЗШИФРОВУЄМО ECERS-3 ЯК ОРІЄНТИР ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОГО ДОШКІЛЛЯ,
РОЗШИФРОВУЄМО ECERS-3
ЯК ОРІЄНТИР ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОГО ДОШКІЛЛЯ,
формуємо комплексний підхід до раннього розвитку дитини
крізь призму сучасних методик оцінювання
E - раннє
C - дитинство
E - оточення
R - рейтинг
S - шкала
«ECERS-3: що варто знати педагогам» - навколо такої проблеми 22 листопада 2022 року була сфокусована увага понад 30 педагогів дошкільних закладів Віньковецької селищної ради. Вебінар проводився за методичної підтримки методиста сектору організаційно-методичної роботи з педагогічними працівниками дошкільної та початкової освіти НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти ХОІППО ДАРЧЕНКО ЛАРИСИ ГРИГОРІВНИ.
Настанови, поради та рекомендації Лариси Григорівни дали можливість сфокусувати увагу на сильних та слабких сторонах якості освітнього процесу в ЗДО в умовах правового режиму воєнного стану, проаналізувати можливості та ризики в освітньому процесі, сформувати орієнтири для поліпшення якості освітнього процесу в ЗДО. Наголошено на важливості освітнього середовища в укриттях, на забезпечення психологічного комфорту, організації вільної гри для дітей, ініціювання полілогу та своєчасного реагування на потреби дітей.
Лариса Григорівна визачила переваги ECERS-3:
- акцент на дослідженні створення умов для розвитку дитини, характеру взаємодії та видів освітньої діяльності;
- сприяння професійному розвитку педагогів;
- удосконалення розвивального середовища закладу дошкільної освіти відповідно до міжнародних стандартів.
Формат віртуального КОВОРКІНГУ об’єднав педагогів ЗДО для спілкування, навчання, творчої взаємодії. Світлана САВРІЙ, директорка КУ ЦПРПП ВСР, намагалася в онлайн-спілкуванні створити відкритий майданчик для педагогічної співпраці та професійного зростання колег, підготувала на допомогу педагогам інформаційно-консультативний меседж, надала інформаційні ресурси для самоосвіти керівних та педагогічних працівників закладів дошкільної освіти Віньковеччини.
Родзинкою коворкінгу було представлення досвіду роботи педагогічних працівників Віньковецького ЗДО ясла-садок № 1 комбінованого типу. Алла Свинобой у форматі інформаційно-методичного брифінгу лаконічно та доступно представила сутність методики «ECERS-3». Цікаві методичні майстерки вихователів Віньковецького ЗДО ясла-садок № 1 комбінованого типу на основі вимірів методики ECERS-3 продемонстрували спільну творчу роботу педагогів, у якій, з одного боку, опрацьовуються нові форми і методики, а з іншого боку, відбувається «програвання» в імітаційному просторі задля опанування практичними вміннями. Аліна Дурдас, керівник творчої майстерні педагогів «Мереживо творчих родзинок» Віньковецького ЗДО ясла-садок № 1, у вигляді асоціацій обґрунтовано проводила паралелі до якості освітнього процесу в дитсадку на основі вимірів методики ECERS-Педагоги творчої майстерні презентували розуміння та використання підшкал ECERS-3 за допомогою сучасних цифрових технологій. Узагальнені матеріали розміщені на блозі «Горнятко цікавинок».
Усі учасники вебінару вдячні Ларисі Григорівні Дарченко за надану методичну допомогу в проведенні вебінару, а педагогічному колективу Віньковецького ЗДО ясла-садок № 1 комбінованого типу за вдале представлення сутності формування комплексного підходу до раннього розвитку дитини крізь призму сучасної методики з оцінювання дошкільного освітнього середовища.